Medical Taping Concept - Centrum voor Fysiotherapie Soest

Medical Taping Concept

Home » Fysiotherapie » Medical Taping Concept

Effectief hulpmiddel bij herstel van gewrichten en spieren

De basis van het Medical Taping Concept is in de jaren zeventig in Japan en Korea gelegd. De tapemethodes van Medical Taping Concept zijn ontwikkeld vanuit de gedachte dat beweging en spieractiviteit belangrijk is om uw gezondheid te behouden of te herstellen. Medical taping is een effectief hulpmiddel bij herstel van gewrichten en spieren en heeft niet alleen een stabiliserend effect op gewrichten, maar het stimuleert ook de spierfuncties en de bloed- en lymfecirculatie.

Foto van Medical Taping van een enkelgewricht

Medical taping is geschikt voor behandeling van verschillende klachten:

• Slappe spieren op spanning brengen
  • Gespannen spieren rust geven
  • Spieren beschermen tegen overbelasting
  • Gewrichten beschermen en pijn dempen
  • Ontstekingen reduceren
  • Lichaamshouding corrigeren
  • Lymfe-oedeem verminderen

Behandeling:

De elastische tape wordt als een ‘tweede huid’ aangebracht. Op deze manier zorgt de tape voor steun, maar belemmert het uw vrijheid om te bewegen niet. Uw gewrichten en spieren blijven beweegbaar en de tape kan een aantal dagen op uw huid blijven zitten. Het natuurlijke genezingsproces van uw lichaam wordt continue gestimuleerd en de pijn neemt af. Door de inzet van medical taping herstelt u sneller.

Medical taping is onderdeel van een fysiotherapiebehandeling. Wanneer u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie vallen de kosten voor medical taping hieronder.